Friday, February 14, 2014

Dr. Pat

Pat says my "give-a-damn" is busted.  This made me laugh.

In my younger days, I was all about drama.  Friends, boyfriends, lack thereof, family stuff--it all made me crazy and I wore my emotions on my sleeve.  Now, not so much.  Especially since the kids are gone and there isn't really anything going on around here--we are not into drama.  Not even on TV.

I don't care about who said what, or how this or that went down.  I don't have time or energy for emoting about silly stuff, and certainly not about gossip or pettiness. Nope. Oh, I'll listen with a sympathetic ear about your woes, but don't be bringing me no troubles on my doorstep with your problems.  Your problem is just that--your problem. I'll have to cut you off quick if you start getting me involved.

It was a slow morning at work the other day and I was telling Pat just this.  Of course there was a story that went along with it....and she listened as she worked. Periodically she'd ask a question or give me a "uh huh" just to let me know that she was alive as I was yackin'.

And after I finally wrapped it up, she looked over at me, straight in the eye and said:

"Lin, your give-a-damn is busted. And that ain't a bad thing."

Just like that.  To the point.  Hit the nail on the head.  Couldn't have summed it up any better.


That Pat is a pearl, I tell you. 


15 comments:

Marg said...

Now that is a good saying.Gotta watch who you are telling a story to.Pretty bad having your 'Give a damn' busted. Take care. Happy Valentine's day.

Lisa @ Two Bears Farm said...

Uh oh! Busted!

Willow said...

Here , here ~ cheers to that ! lol

Sharkbytes said...

Mine has glitches. Maybe not permanently busted. Happy <3-day.

vanilla said...

There's a new one for my lexicon of aphorisms.

Grace said...

I had a friend who used "All out of give-a-shit"...Both good phrases...

Patty Woodland said...

The older you get....why worry about what you can't change. And who cares anyway ;)

Hot Rocks said...

Love it! Happy Valentines Day :)

Secondary Roads said...

Jo Dee Messina put it into her hit song. I'll send you a link separately. :)

Candy C. said...

"I really wanna care, I wanna feel somethin'. Let me dig a little deeper: No, sorry, nothin'. My give a damn's busted!" Always loved that song. :)

Katnip Lounge said...

Busted...or plain ole wore out! Either way's fine.

BeadedTail said...

Hahaha! Nope, it ain't a bad thing! Happy Valentine's Day to you and Joe!

Ann said...

must be contagious because today one of the girls at work started telling me about something someone else did (trying to get her in trouble) and I looked at her and said "I really don't give a shit anymore"

Lin said...

Marg--I don't know, I think it's a good thing when it's busted. It means that I don't pay any mind to stupid stuff. I think I'm happier that way.

Lisa--It's actually a good place to be. It means that I'm not worrying about gossip or other silly drama. If Pat says it's good, then I'm thinking it's good.

Willow--It's a good place to be, actually.

Sharkey--I care about the important stuff--not all the petty ridiculous stuff. I'm happier this way.

Vanilla--I write this stuff down when Pat says it because it cracks me up. And then I can't remember it later.

Grace--I like that one too. :)

Patty--I just don't want to be involved in other people's drama. I like not having it.

Hot Rocks--Happy Valentine's day to you, too!

Chuck--I Love that! I guess Jo Dee knows Pat too, eh?

Candy--I never heard that, but now I like it too!

Katnip Lounge--And I'm not gettin' it fixed, either.

Beaded Tail--I like the no drama thing--it's a good place to be.

Ann--Good for you! You need Pat to come to work with you--she helps, believe me.

JODI said...

There's no dam emojis on this here blog comment box or I'd insert the clapping hands! clap-clap-clap-clap!